Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Pundi Kencing - Keluarkan Ini Masalah tidak menyenangkan Sememangnya

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Pundi Kencing - Keluarkan Ini Masalah tidak menyenangkan Sememangnya

Jangkitan pundi kencing kebanyakannya di kalangan wanita, walaupun lelaki juga boleh mengalami daripadanya. Ia adalah disebabkan oleh bakteria dalam saluran kencing dan ia mempunyai simptom yang tidak menyenangkan. Jangkitan ini mungkin yang keras kepala dan sukar untuk menyingkirkan dan terdapat wanita mengalami dengan kerap. Ia biasanya dirawat dengan antibiotik, tetapi ada juga beberapa rawatan rumah yang baik untuk jangkitan pundi kencing yang membantu curahan bakteria jauh dan mencegah lagi berulang jangkitan.

Yang terbaik ubat rumah yang boleh digunakan dalam kes-kes seperti ini adalah untuk minum banyak air. Anda perlu membuat diri anda tabiat meminum air yang banyak setiap hari kerana ia meningkatkan tahap kesihatan anda secara keseluruhan dan mencegah jangkitan pundi kencing. Ramai wanita memilih untuk mengurangkan pengambilan air untuk pergi ke bilik air kerana jarang mungkin dan gemar gejala yang tidak menyenangkan. Ini adalah satu kesilapan besar kerana air menghapuskan bakteria daripada pundi kencing. Jika air kencing kekal di dalam pundi kencing anda untuk masa yang lama, bakteria mempunyai masa yang cukup untuk meniru dan jangkitan akan menjadi lebih teruk.

Salah satu rawatan rumah yang paling terkenal untuk jangkitan pundi kencing adalah jus kranberi. Penyembuhan dengan jus ini juga menghalang jangkitan daripada berulang. Dikatakan bahawa jus kranberi tidak membenarkan bakteria untuk bertahan pada dinding kencing. Jus cranberry boleh dicampur dengan jus lain, jika anda tidak suka rasanya. Ubat ini agak kontroversi kerana sesetengah orang mengatakan bahawa jus kranberi sebenarnya tidak melakukan apa-apa, ia hanya penggunaan peningkatan cecair yang menghapuskan dan mencegah jangkitan. Walau bagaimanapun, jus kranberi seolah-olah mempunyai keputusan, tidak kira sebabnya. Ia juga mengandungi sejumlah besar Vitamin C dan ini terkenal dengan ciri-ciri antibakteria.

Rawatan rumah lain untuk jangkitan pundi kencing termasuk mengambil mandi air panas untuk mengurangkan sakit, atau memohon memampatkan panas di kawasan bawah abdomen anda. Echinacea adalah satu lagi kaedah merawat dan mencegah keadaan ini perubatan. Anda boleh mencari Echinacea ekstrak dari kapsul dan anda boleh mengambil dua kapsul tiga kali sehari. Salah satu ubat rumah untuk jangkitan pundi kencing yang sentiasa di tangan adalah yogurt. Makan sebanyak yang anda boleh apabila anda rasa gejala pertama kerana organisma hidup yang terkandung olehnya berjuang bakteria daripada saluran kencing. Jika anda tidak boleh bertolak ansur dengan yogurt, anda boleh mencari kapsul yang mengandungi hanya bahan-bahan aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar