Kamis, 19 November 2015

Jadi Anda Ingin Belajar Reiki

Jadi Anda Ingin Belajar Reiki

Reiki adalah satu kaedah penyembuhan yang menyembuhkan pada semua peringkat makhluk: fizikal, mental, emosi dan rohani. Ia membantu blok tenaga jelas yang membawa kepada penyakit, menyeimbangkan aura tubuh dan membantu badan dalam penyembuhan sendiri. Ia juga merupakan amalan rohani yang boleh membawa kepada pertumbuhan peribadi dan perasaan yang lebih mendalam tentang sambungan rohani. Jika anda mahu belajar reiki, kemudian membaca tentang banyak manfaat dan mengetahui apa yang anda perlu lakukan untuk belajar reiki.

Kebaikan Reiki

Mengamalkan reiki merangsang sistem imun badan anda dan meningkatkan keupayaan penyembuhan semula jadi badan anda. Faedah lain ialah:

Membersihkan tersumbat emosi
Sangat santai
Mengurangkan tekanan
Menghapuskan toksin
Mengurangkan kesakitan
Menggalakkan pertumbuhan rohani
Peningkatan tahap tenaga
Membangunkan gerak hati
Attunement

Reiki pembelajaran adalah mudah dan tidak memerlukan ijazah atau kebolehan khas, tetapi anda perlu attunement yang untuk belajar reiki. Semasa attunement, seorang master reiki akan menghubungkan anda ke reiki tenaga dengan meletakkan simbol reiki dalam aura anda. Selepas attunement, anda akan dapat menggunakan kaedah penyembuhan ini.

Reiki mempunyai tiga tahap yang berbeza:

Tahap I: Memperkenalkan anda untuk reiki dan membolehkan anda dapat melakukan rawatan diri dan melayan orang lain.

Tahap II: Simbol dipelajari untuk penyembuhan jauh, penyembuhan kepada tahap mental / emosi dan untuk membersihkan tenaga negatif.

Tahap III: Simbol master Difahamkan. Ini adalah tahap untuk tuan reiki atau guru. Pada tahap ini, anda boleh Attune orang lain.

Anda boleh belajar reiki dalam pelbagai cara, dengan mengambil kelas dalam atau mengambil kursus dalam talian. Sesetengah orang mengambil bengkel 2 hari pada hujung minggu, yang memberikan pengenalan kepada kaedah penyembuhan ini dan juga melakukan attunement reiki. Maklumat mengenai reiki boleh didapati dalam buku-buku dan dvd. Terdapat juga banyak sumber sekarang di Internet untuk mengetahui lebih lanjut mengenai reiki. Tidak kira kaedah yang anda memilih untuk belajar reiki, hanya membuka diri anda dengan pengalaman dan menikmati perjalanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar