Kamis, 19 November 2015

A Way seksi Untuk Kembali Sihat

A Way seksi Untuk Kembali Sihat

Terdapat sebab-sebab mengapa kita melakukan hubungan seks. Untuk keseronokan sudah tentu, tetapi, menurut Archives of Sexual Behavior, ini bukanlah satu-satunya sebab mengapa orang melibatkan diri adalah perbuatan yang menyeronokkan ini. Sudah tentu, bagi kebanyakan orang ia masih ungkapan kasih dan sayang. Tetapi ada juga orang lain yang menganggap seks sebagai satu cara untuk jatuh tidur, kembali nikmat dan juga kerana seseorang berani mereka.

Tetapi siapa sangka yang mengadakan hubungan seks sebenarnya boleh membantu belakang anda?

Mengadakan hubungan seks sebenarnya bermanfaat. Kebanyakan orang akan mengatakan bahawa seks adalah seperti senaman. Dan mereka adalah betul. Ia sebenarnya membakar lebih banyak kalori dan boleh membakar lemak. Lebih banyak kalori boleh dibakar dalam satu minit mengadakan hubungan seks berbanding dengan bermain perlawanan tenis. Ia juga berkata untuk menyekat selera makan!

Berat badan berlebihan sebenarnya adalah satu faktor yang menyumbang kepada sakit belakang, ia akan meletakkan berat badan terlalu banyak atau beban pada cakera vertebra yang boleh membawa kepada perubahan bentuk. Terlalu berat badan yang lebih juga akan memerlukan otot-otot di belakang untuk bekerja lebih keras daripada otot belakang orang biasa semata-mata untuk mengekalkan postur dan bergerak badan.

Lelaki boleh mendapat manfaat banyak dari seks kerana ia menghasilkan testosteron. Testosteron adalah bahan kimia yang membantu tubuh dengan otot dan bangunan tulang. Sakit belakang berlaku kerana otot belakang yang digunakan secara berlebihan, ia mungkin perlu untuk membina kekuatan otot dan nada untuk mengelakkan apa-apa sakit belakang kronik.

Ia juga boleh membantu dalam mengekalkan jantung yang sihat. Terdapat kajian yang dijalankan oleh Queens University menunjukkan bahawa orang-orang yang melakukan hubungan seks tiga atau lebih kali seminggu mempunyai risiko yang lebih rendah serangan jantung dan strok.

Terdapat juga penyelidikan yang menunjukkan bahawa lelaki yang melakukan seks sekali atau dua kali mempunyai sistem imun yang lebih baik kerana pengeluaran antibodi Immunoglobulin A. Antibodi ini mempercepatkan penyembuhan dan membuat sistem imun yang lebih kuat. Penyelidikan yang lain akan menunjukkan bahawa seks mengurangkan risiko masalah prostat, pembunuh kesakitan semula jadi dan cara yang baik untuk pulih daripada tekanan.

Berfikir tentang hal itu, kita boleh mempunyai keseronokan dan masih kekal atau menyimpan badan kita sihat. Dunia yang indah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar